Hızlı Moda Bağımlılığımızın Ön Cephelerinden Sahneler

Bakec

Member
Bir çevrimiçi mağazanın deposunda mevsimlik işçiyim. Haftada beş gün, sarı kutuların iade edilen giysilerle dolu olduğu bir istasyonda durarak saatte 18,75 dolar kazanıyorum. Benim işim – iki dakikadan az bir sürede – bir giysinin yeniden satılıp satılmayacağına karar vermek.

Gözyaşları, lekeler ve eksik düğmeler arıyorum. Hijyen astarları için mayolara bakıyorum. Yırtık dikişler ve deodorant kalıntısı olup olmadığını kontrol etmek için sweatshirt kollarını ters çeviriyorum. Tabanlarının kirli olup olmadığını anlamak için ayakkabıları ters çevirdim ve eldivenli ellerimi dikkatlice içine soktum. Son zamanlarda, taklit Timberland botlarının derinliklerine gömülü bir çift eskimiş çorap keşfettim.

Öğe değerlendirmemi geçse bile, kumaşın içine gömülü, çözülmesi gereken daha derin bir iplik var: Neden düşük ücretli işçiler tarafından yapılan ve aşırı vergilendirilmiş bir ortamı vergilendiren tek kullanımlık giysiler alıyoruz?

Daha önce çevrimiçi mağazanın genel merkezinde iş stratejisi hazırlamış biri olarak, şimdi lisansüstü okuldayım ve bu işi, şirketin hız ve ölçeğe odaklanmasının depo çalışanlarını nasıl etkilediğini incelemek için aldım. Kurumsal çalışma biçimleri depo katındaki gerçeklerle çelişiyor mu? Çok geçmeden gerçekliğin bir hızlı moda saldırısından ibaret olduğunu öğrendim: Topshop, Zara, H&M, Shein ve Forever 21 gibileri tarafından yaratılan hızla üretilen ucuz giyim kategorisi.


Bir vardiya sırasında ucuz, sentetik kumaşlardan yapılmış çok sayıda şekilsiz giysiyi işliyorum. Öğelerin çoğu, sanki bir bot tarafından yaratılmış gibi, SweatyRocks ve AUTOMET gibi tuhaf marka adlarına sahip Çinli üreticilerden geliyor. Düşük kalite, bir öğenin yeniden satılmasını reddetmek için bir neden değildir. Dayanıksız bodycon kulüp elbiseleri, yıpranmış flanel düğmeler ve garip renkli polyester maksi elbiseler, sanki markalar kıyafetleriyle ilişkilendirilmemeyi tercih ediyormuş gibi etiketsiz. Düşük kaliteden bahseden müşterilerin yorumlarına bakıyorum: yapışkan malzeme, görüntüyle eşleşmedi, şekil yok. Geçen hafta, büyük bir gövdesi olan ama tuhaf bir şekilde küçük T-Rex kollu bej renkli bir mahsul süveter aldım. Süper mağazanın web sitesindeki ürünün resmini kontrol ederken yarasa kollu bir resim buldum. Çevrimiçi görüntü ile gerçek öğe arasındaki bu tür eşitsizlikler yaygındır. Saçları dolu olarak resmedilen ancak onlarca yıldır kel olan bir adamın flört uygulaması profiline benziyor.

Depodaki en iyi günler Pazar günleridir. İngilizce ve İspanyolca pop müzik yüksek sesle çalıyor ve iş istasyonlarımızı seçebiliyoruz. Benimle aynı gün başlayan iki genç annenin yanında çalışıyorum. Bipleyen tarayıcıların, kayan taşıma bantlarının ve sonsuz iade kutularının uğultusu içinde, birbirimize seslenene ve yeni yürümeye başlayan çocuk boyunda pembe tafta bir elbiseyi – havlıyoruz – ya da sahte bir şekilde iade edilmiş solmuş bir tişörtü tutana kadar başımız kıyafetlerin üzerine eğiliyor. yenisinin yeri – yüzümüzü buruşturuyoruz. 20 yaşındaki müdürümüzün sorularımıza verdiği yanıtlar tutarlı bir “Aman anne” tonunu alınca gözlerimizi deviriyoruz.

Molalarda maksi elbiseleri yeniden satış çantalarına sıkıştırmanın ne kadar zor olduğundan şikayet ederiz. İlk günümüze parlak temiz saçlar ve tam bir makyajla nasıl geldiğimize gülüyoruz ve şimdi yataktan öylece çıkıyoruz. Beklemediğim bir özgürlük var – görünüşten, sosyal becerilerden, bitmek bilmeyen e-postalardan, eskiden Pazar geceleri sızan endişeden. Yine de işim, kurumsal rolüm kadar tüketiciliğe dikilmiş. Ve o beyaz yakalı işten elde edilen hisse senedi gelirleri benim depo işimi sübvanse ediyor; saatlik ücret faturalarımı karşılamıyor. Ne yazık ki ben Barbara Ehrenreich değilim.

Bir savunuculuk grubu tarafından derlenen 2017 verilerine göre, dünya çapındaki 75 milyon hazır giyim işçisinin yüzde 2’sinden azının geçim ücreti kazandığı tahmin ediliyor. Koltuklarımızın rahatlığında hızlı moda satın aldığımızda, dünyanın bir ucunda düşük ücretli işçilerin (çoğu siyahi insanlar) kıyafetleri ve diğer düşük ücretli işçilerin (çoğu siyahi) olduğu bir sistemi destekliyoruz. ayrıca renkli insanlar), Amerikan şehirlerinin beton banliyölerinde görünmeyen iadeleri işlerler.

Şimdi, hazır giyim işinin aslında insanları yoksulluktan kurtarabileceği ve onlara sahip olmadıkları seçenekleri sunabileceği iddia edilebilir. Ancak Amerika’nın borsası sürekli artan büyümeyi teşvik ediyor. Tüketiciler bir markanın kârını artırmak için daha yüksek fiyatları kabul etmezlerse, üreticiler düşük ücretler veya güvenli olmayan çalışma koşulları gibi başka yollardan kestirme yollara başvuracaktır.


26,99 dolarlık bir SweatyRocks gömleğinin ekonomisini düşünün. Bu fiyat, bir kişinin köpeğinizi gezdirirken gömleği giyip giymediğinizi değerlendirmek zorunda olduğu bir depoya potansiyel olarak iade edilmesinin maliyeti bir yana, malzeme, işçilik, “navlun ve kapınıza teslim” maliyetini nasıl karşılayabilir? Gömlek satılamaz çöp kutusuna taranırsa, polyesterin biyolojik olarak parçalanmasının iki yüzyıl kadar süreceği bir çöplükte son bulabilir. Gerçekten de, 2018 Çevre Koruma Ajansı raporuna göre, atılan giysilerin yüzde 66’sı her yıl düzenli depolama alanlarına gidiyor ve yüzde 19’u da yakılıyor. Markalar sürdürülebilirlik çabalarına işaret ediyor, ancak hızlı moda sürdürülebilirlikle bağdaşmıyor. Büyümenin sınırsız olduğuna dair ekonomik bir inançla faaliyet gösteriyoruz. Doğal kaynaklarımız değil.

Gün depoda sona ererken, bir yönetici “Ücretinizi öğrenmek ister misiniz?” diye soracaktır. — saatte işlenen ortalama birim sayısı. 23 ile 26 arasında gidip geliyorum. Bu da eskiden yaptığım iş ile şu an yaptığım iş arasındaki bir başka ilişki: veri. Pırıl pırıl bir ofis kulesi toplantı odasında, haftalık yoğun iş incelemelerine katılırdım. O zaman kağıt işledim, giysi değil. Her şirket yöneticisinin çok büyük bir veri derinliği bilmesi gerekiyordu ve bölümümün başkan yardımcısı, astlarının kıvranmasını izlemekten sapkın bir zevk alıyor gibiydi. Herhangi bir günde, toplantı odasında benim gibi biri var ve iade işlemlerinin neden iyi veya kötü olduğunu yanıtlamaya hazırlanıyor. Veriyi bildirmek yerine, artık o veriye gömülüyüm.

Geçenlerde birlikte başladığım genç annelerden biri, lise diplomasını almak için okula geri döndü. Diğeri ise bu işin oğlunun okul saatlerinde olduğunu takdir ediyor. Hala ilk soruma cevap vermeye çalışıyorum. Bu arada öğrendiğim şey, ister ofis kulesinde, ister depoda, denizaşırı hazır giyim işçileri, kargo gemisi mürettebatı, teslimat şoförleri, şirket yöneticileriyle veriyi açıklamaya çalışan bir kalıbın parçasıyım. noktalar ve depo çalışanları. Dünyayı dolaşmayı veya onlara dokunan el sayısını hak etmeyen tek kullanımlık giysiler sistemini destekliyoruz.


Eski bir teknoloji yöneticisi olan Rachel Greenley, sezonluk bir depo işçisi ve kültürel bölünmeler hakkında bir anı kitabı üzerinde çalışan bir MFA öğrencisidir.

The Times yayınlamaya kararlı çeşitli harfler editöre. Bu veya makalelerimizden herhangi biri hakkında ne düşündüğünüzü duymak isteriz. İşte bazıları ipuçları . Ve işte e-postamız: [email protected] .

The New York Times Görüş bölümünü takip edin
Facebook , Twitter (@NYTopinion) ve instagram .
 
Üst