Alice Waters Bir Müzenin Sanatseverlerin Zevklerine Hizmet Etmesine Yardımcı Oluyor

Bakec

Member
LOS ANGELES — Hammer Müzesi geçen yılki pandemi kapanışından çıkarken, kalabalıkları Los Angeles, California Üniversitesi’nden sokağın aşağısındaki kampüsüne geri çekmesini umduğu bir dizi büyük ismi bir araya getirdi: Cézanne, Manet , Monet, Toulouse-Lautrec. Ve Sular.

Bu, 50 yıl önce Berkeley’de Chez Panisse’i kuran ve modern Kaliforniya mutfağını tanımlamaya yardım eden restorancı Alice Waters olurdu. Adını ve itibarını, Chez Panisse’i açtığından beri ilk kez bir restoranla bu kadar yakından ilişkilendirdiği Hammer’ın avlusunda açılmasına yardım ettiği yeni bir restoran olan Lulu’ya ödünç veriyor.

Bu proje için Bayan Waters’ı işe alan Hammer’ın yönetici direktörü Ann Philbin, “Müzeye gitmeyecek insanları müzeye getirecek” dedi. “Bu, izleyicilerin çapraz tozlaşmasıyla ilgili. ”


U. C. L. A.’ya bağlı olan The Hammer, izleyicilerini genişletme umuduyla ünlü şeflerle işbirliği yapan uzun bir sanat kurumları dizisinin sonuncusu. Ve Bayan Waters, adını bir kültür kurumuna ödünç vermek için uzun bir ünlü restoran işletmecileri dizisinin sonuncusu (kayıtlara göre, Fransız “restoran”ını tercih eden bu ifadeden nefret ediyor.

Houston Güzel Sanatlar Müzesi müdürü Gary Tinterow, iddialı yeni restoranı Le Jardinier’in müzeye yeni ziyaretçiler getirdiğini söyledi. Kredi. . . Claudia Casbarian, Julie Soefer ile Fotoğraf

Ancak Hammer gibi kurumlar pandemiden çıkmanın zorluklarıyla yüzleşirken, bir zamanlar bir öğleden sonrasını müzede veya bir akşamı konser salonunda geçiren patronlar için eğlenceli olan bu tür ortaklıklar üstleniliyor yeni aciliyet.

Geçtiğimiz 20 ay, oturma odasından bir opera, oyun veya sanat sergisinin keyfini çıkarabileceğini göstermiştir. Öte yandan, kaliteli yemekler yayınlanamaz ve müzeler, lüks restoranlarında bir masa için yaygara koparan insanların satırlarında bunun kanıtını görmektedir.

Güzel Sanatlar Müzesi Müdürü Gary Tinterow, “İnsanlar bana restoranı duydukları için geldiklerini söylediler ve müzenin lobisinden geçtiklerinde gördükleri karşısında heyecanlanıp geri döndüler” dedi. , Hırslı ve beğenilen bir Fransız restoranı olan Le Jardinier’i bu yıl Michelin yıldızlı şef Alain Verzeroli’nin yönettiği bir menü ile açan Houston.

Danny Meyer’in New York’taki Museum of Modern Art’ta bir müze restoranının başlı başına bir çekiliş olabileceğini gösteren The Modern’i açmasının üzerinden 15 yıldan fazla zaman geçti. Kredi. . . Nathan Rawlinson

Müzelerin restoranları, mülayim kafeterya yemekleri sunan anodyne gıda şirketlerine taşeronluk yaptığı günler geride kaldı – plastikle sarılmış beyaz ton balıklı sandviçleri düşünün.

New York’ta restoran işletmecisi Danny Meyer, 15 yıldan uzun bir süre önce Modern Sanat Müzesi’nde The Modern’i açtı ve yüksek kültür ve kaliteli yemeklerin aynı müşteri kitlesinden bazılarını paylaştığına ve aynı çatı altında çalışabileceğine ikna oldu.

Bay Meyer bir röportajda “En iyi ihtimalle yardımcı oyuncu rolü oynuyoruz” dedi. “Ama yardımcı bir aktörün harika bir versiyonu olmayı umuyoruz. ”

Restoranlar ve eğlence, isteğe bağlı tüketici harcamaları için her zaman konuşulmayan bir rekabet içinde olmuştur. Ve eğer istatistikler herhangi bir rehber ise, Amerikalılar müze, opera, tiyatro veya konser gezilerinden daha çok yemek yemeyi severler. ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu’na göre, ortalama hane halkı pandemiden önceki yıl 2019’da restoranlarda 3.526 dolar harcadı, bu da geniş eğlence kategorisine harcadıklarından yaklaşık 500 dolar daha fazla.

Bu nedenle, bu günlerde, herhangi bir yeni müze veya konser salonu için yapılan ilk çağrılardan biri, büyük bir restoran işletmecisine yöneliktir. Rembrandt iyidir; Michelin daha iyi olabilir.

Los Angeles’ta yakın zamanda açılan Academy Museum of Motion Pictures’da en çok ilgi görenlerden biri, Los Angeles’ın en büyük yemek isimlerinden biri olan ve bu kadar popüler yemek mekanlarının yaratılmasına yardımcı olan Bill Chait tarafından işletilen zemin kattaki restoran Fanny’s oldu. République ve Bestia gibi. Müzenin direktörü Bill Kramer, “Başından beri paketlendi” dedi.


Bir zamanlar bodrumlara veya köşelere sıkışmış olan müze restoranlarının artık genellikle kendi ayrı girişleri var, bu yüzden müze kapalıyken bile çalışabilirler. New York’taki Modern, bu açıdan bir öncüydü, diye hatırlıyor Bay Meyer. “Ondan önce,” dedi, “restoran her zaman sadece müze müdavimleri için bir kolaylık olarak görülüyordu. ”

San Francisco’daki Asya Sanat Müzesi, Pazar günü Müzede yeni bir restoran işletmek için San Francisco’nun popüler bir balonlu süt çay tedarikçisi olan Boba Guys ile birlikte çalışan Deuki Hong’u işe aldı. Kredi. . . Jennifer Yin

Pandemiden önce, San Francisco’daki Asya Sanat Müzesi, New York’taki Momofuku Noodle Bar ve Jean-Georges’ta deneyimli bir şef olan Deuki Hong’u San Francisco’nun popüler bir balonlu süt üreticisi olan Boba Guys ile çalışması için tuttu. Pazar günü müzedeki yeni restoranda.

Boba Guys’ın kurucularından Andrew Chau, “Asya Sanat Müzesi bir kafeterya hesabı seçebilirdi” dedi. “Farklı bir şey denemek istediler. Yemek kültürdür. ”

Öğle yemeği kalabalığı pandemi kapanmasından önce ikiye katlandı ve şimdi yavaş yavaş geri geliyor.

Asya Sanat Müzesi’nin yönetici direktörü Jay Xu, “2017’deki çok yıllı dönüşüm projemizin bir parçası olarak kafemiz için yeni bir şef aramaya başladık” dedi. “Elbette bunun bir kısmı izleyicilerimizi büyütmekti. ”

Benzer işbirlikleri, Walt Disney Konser Salonu’na ve Dorothy Chandler Pavyonu’na ev sahipliği yapan Los Angeles’taki Philadelphia Sanat Müzesi ve Müzik Merkezi’nde de devam ediyor. Ancak çok az kişi Çekiç’teki Alice Waters kadar ilgi uyandırdı.


77 yaşındaki Bayan Waters için Berkeley’den ayrılma kararı biraz yeniden icat ve biraz da risk. Chez Panisse, tüm beğenisine rağmen, 2019’da, yaklaşımının bayatladığını savunan San Francisco Chronicle’ın yemek eleştirmeni Soleil Ho’dan sert eleştirilere maruz kaldı. “Chez Panisse, bu ülkedeki mutfak sohbetini ileriye taşıdı, ancak o zamandan beri hala duruyor gibi görünüyor” diye yazdı.

Bayan Waters, itibarının her iki tarafa da zarar verdiğini biliyor gibi görünüyor.

Geçenlerde Lulu’da bir bardak nane çayı içerken, adını Provençal bir şarap reisi ve aşçısı olan ve onun akıl hocası olan merhum Lulu Peyraud’dan alan, “İnsanların bu büyük beklentilere sahip olmasını istemiyorum” dedi. “Her zaman basit, mevsimlik ve lezzetli bir şeyler yiyebileceklerini bilmelerini istiyorum. ”

Bayan Waters restoranı tasarladı ve Chez Panisse’de uzun süredir birlikte çalışan ve The New York Times’ın Yemek bölümü için aylık bir köşe yazısı yazan David Tanis’i şef olarak işe aldı. Lulu’nun geniş terasının etrafına dağılmış masalar için ne tür ahşabın (bir buna ağacından elde edilen) kullanılması gerektiğine karar vermeye kadar pek çok ayrıntıyı bizzat denetledi.

Bay Tanis, ilk yemek yiyenlerin çoğunun müze ziyaretçisi olmasını beklediklerini söyledi. Ancak kendisi ve Waters’ın, özlemleri ve kökeni göz önüne alındığında restoranın, hareketli ve maceralı yemek ortamıyla tanınan Los Angeles’taki insanlara ve ayrıca üniversitedeki öğretim üyelerine, personele ve öğrencilere hitap edeceğinden emin olduklarını söyledi. , 10 dakikalık yürüme mesafesindedir.

Hammer Müzesi müdürü Ann Philbin, Lulu’nun şefi David Tanis ve restoranı tasarlayan Bayan Waters ile bardakları birbirine vuruyor. Kredi. . . The New York Times için Bethany Mollenkof

“Buraya bir varış noktası olarak gelen insanlar – ve müzeyi ziyaret eden ve öğle yemeği yemek isteyen insanlar” dedi. “İyi yemek yemeyi hedeflemiyoruz. Süslü olmayacak. ”


Menüsünde, yakın tarihli bir örnekte rezene, turp ve roka salatası ile başlayan ve ardından bir kaya morina güveci, Dungeness yengeç ve manila istiridye ile başlayan 45 dolarlık, üç çeşit sabit fiyatlı bir öğle yemeği menüsü bulunuyor. narlı zeytinyağlı cevizli kek. Akşam yemeği servisi gelecek yıl başlayacak.

Restoran, galeri alanını genişletmek ve vakfını inşa etmek için 2018’de 180 milyon dolarlık bir sermaye kampanyası açıklayan Hammer’da devam eden iddialı bir yenileme projesinin parçası. Düzenli olarak Chez Panisse’de yemek yiyen Bayan Philbin, tavsiye için Bayan Waters’a döndü.

Bayan Philbin ona “Ülkenin her yerindeki şefleri tanıdığını biliyorum” dediğini hatırladı. “İki isim buldu ve ‘Onlara ulaşacağım ve onlarla konuşacağım’ dedi. Birkaç hafta sonra, ondan ‘Henüz onlara ulaşmadım çünkü başka bir fikrim var: Belki ben diye düşünüyorum’ diyen bir e-posta aldım. ‘ inanamadım. Şaka mı yapıyorsun dedim.

Bayan Waters, diğer müzeler bir restoran açıp açamayacağını sorduğunda her zaman hayır demişti. “Bu benim medeni bir hayat yaşamak istememle ilgili bir soru” dedi. “Ve bu New York’taki restoranıma uçan bir uçakta değil. ”

Bu farklı görünüyordu. Los Angeles, Berkeley’den o kadar uzakta değil ve burada yaşayan bir kızı var.

Bu işbirlikleri her zaman başarılı olmadı. San Francisco Modern Sanat Müzesi’nde üst düzey bir restoran açma girişiminden vazgeçildi. New York’taki Whitney’deki Untitled adlı bir Meyer restoranı pandemiye dayanamadı ve bir kafeye dönüştürüldü.


Ancak kurumlar için de umut kaynağı oldular.

Los Angeles Müzik Merkezi, Walt Disney Konser Salonu’nda bir restoran açmak için şu anda kapalı olan Broken Spanish’in şefi Ray Garcia’ya döndü. Müzik Merkezi başkanı Rachel Moore, “Tanınmış bir şef kampüse daha fazla insan getirecek” dedi.

Bay Garcia, işbirliğinin merkez ve restoran için bir nimet olacağını söyledi.

“Bir gelgit tüm tekneleri yükseltir,” dedi. “Pozdan herkes kazanabilir. ”
 
Üst